Algemene voorwaarden

  1. Algemeen
    De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen La’Mey beauty clinic en de cliënt waarop La’Mey beauty clinic de voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  2. Inspanning 
    De medewerker(s) van La’Mey beauty clinic  zal de behandeling naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
    2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de schoonheidspecialiste worden verteld.
    3. De schoonheidspecialiste van La’Mey beauty clinic  is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
    4. De schoonheidspecialiste van La’Mey beauty clinic zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
  3. Afspraken
    De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan La’Mey beauty clinic melden.
    2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag La’Mey beauty clinic 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
    3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten en minder dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de schoonheidspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
    4. Indien de cliënt meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de wimperstyliste de gehele afspraak annuleren en 50% van het honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
    5. La’Mey beauty clinic moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
    6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichting van artikel 3.1 tot en met 3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
  4. Betaling
    La’Mey beauty clinic vermeld alle prijzen van de behandeling en producten zichtbaar op de website en in de salon.
    2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW
    3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
    4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant te voldoen.
  5. Er wordt op geen enkele voorwaarde geld terug gestort/terug betaald op behandelingen of opleidingen. De cliënt krijgt ten allen tijde een tegoedbon mits een gegronde reden. De tegoedbon mag verkocht/doorgegeven worden.
  6. Persoonsgegeven & privacy
    De cliënt voorziet de medewerker voor de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
    2. De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
    3. De medewerker behandeld de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de wet bescherming persoonsgegevens.
    4. La’Mey beauty clinic zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
    5. La’Mey beauty clinic is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
    6. Informatie geldt als vertrouwelijke als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
    7. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
    8. La’Mey beauty clinic gebruikt foto’s die tijdens de behandeling zijn gemaakt op alle sociale media die in gebruik zijn door La’Mey beauty clinic zonder mondelinge/schriftelijke toestemming van de cliënt.
  7. Aansprakelijkheid
    Cliënt geeft een opdracht aan La’Mey beauty clinic, hierbij verklaart La’Mey beauty clinic dat zij zich naar beste kunnen zal inspannen om het beoogde resultaat te bereiken. La’Mey beauty clinic kan nooit garanderen dat zij het beoogde resultaat zal gaan bereiken.
    Ondanks dat La’Mey beauty clinic haar uiterste best doet het beoogde resultaat te realiseren is mogelijk dat het beoogde resultaat niet bereikt wordt, in geen geval zal dit leiden tot restitutie van het bedrag van de behandeling.
    Cliënt krijgt de mogelijkheid om eventuele oneffenheden tijdens een nabehandeling te laten corrigeren en/of bij te laten werken. De spmu nabehandeling dient binnen 6 á 8 weken maar uiterlijk binnen 3 maanden na de eerste behandeling plaats te vinden. Alle opvolgende behandelingen op verzoek van opdrachtgever ten behoeve van correctie, bijwerken en/of toevoegingen zullen in rekening worden gebracht tegen het dan geldende tarief.
    Mocht cliënt een nabehandeling wensen terwijl La’Mey beauty clinic dit (medisch) niet verantwoord vind mag La’Mey beauty clinic deze nabehandeling weigeren.
    La’Mey beauty clinic is niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig bereiken van het beoogde resultaat, ook is La’Mey beauty clinic niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van een behandeling cliënt wordt tijdens de behandeling correct ingelicht en draagt zelf de verantwoording.
    La’Mey beauty clinic is niet aansprakelijk voor verminkingen, ontstekingen of elk ander huid irritaties, als gevolg van het niet naleven van de nazorg instructie voor welke aard ook toegepaste behandeling, cliënt draagt zelf de verantwoording en deze nazorg correct na te leven.
    Na een behandeling kan de huid een reactie geven. Cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
    La’Mey beauty clinic is niet aansprakelijk voor enige schade, van welke aard ook, ontstaan door behandeling, advies of het gebruik van accessoires gekocht bij La’Mey beauty clinic.
    Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt in ieder geval voor zover opdrachtgever niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken respectievelijk meer of andere schade te voorkomen alsmede up La’Mey beauty clinic ter zake niet zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte heeft gesteld van alle ter zake relevante informatie.
    In het geval van een vertrouwensbreuk is cliënt volledig aansprakelijk voor de eventueel door haar geleden schade.
  8. Beschadiging en/of diefstal
    1. La’Mey beauty clinic behoudt zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigd.
    2. La’Mey beauty clinic meldt diefstal altijd bij de politie.
  9. Klachten
    1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen 5 dagen gemeld worden aan de eigenaar van La’Mey beauty clinic. Na 5 dagen vervalt de garantie op alle behandelingen.
    2. La’Mey beauty clinic moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
    3. Indien een klacht over de behandeling gegrond is zal La’Mey beauty clinic de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen.
    4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal La’Mey beauty clinic het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
    5. Indien La’Mey beauty clinic en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
  10. Behoorlijk gedrag
    1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen.
    2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft/hebben de medewerker(s) van La’Mey beauty clinic het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
    3. Bij La’Mey beauty clinic wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
    4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.
  11. Garantie
    1. La’Mey beauty clinic geeft de cliënt 5 dagen garantie op de behandeling en producten.
    Deze garantie vervalt indien:
  • De cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
  • De cliënt andere producten dan door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt;
  • De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
  • De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd;
  • De cliënt de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste heeft gebruikt;
  • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
  1. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
  2. Recht
    1. Op elke overeenkomst tussen La’Mey beauty clinic en de cliënt is het Belgische recht van toepassing.
    2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website.
    3. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daaraan steeds bepalend.
    Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
 
 

De algemene voorwaarden worden geaccepteerd door het boeken van een afspraak. La’Mey beauty clinic heeft geen handtekening of bevestigen nodig voor het accepteren van de voorwaarden.